Blauw Wit '66 1 - Marienberg 1

Blauw Wit '66 1 - Marienberg 1

Voorbeschouwing Z.V.V. Blauw Wit’66 - Mariënberg
(zaterdag 13 oktober,  sportpark ’t Vletgoor in Holten)
Komende zaterdag reizen wij af naar Holten waar op sportpark ’t Vletgoor aan de Dorperdijk nummer drie Zaterdag VoetbalVereniging Blauw Wit’66 onze vriendelijke gastheer zal zijn.
Tuurlijk is er nog geen man laat staan vrouw overboord. Wij gaan ons pas zorgen maken op het Westerpark als het bier op is, als de bodemloze put van het vaatje Grolsch is bereikt.
Eerder raken wij echt niet in de brand, neuh….wij knipperen een paar keer met de ogen, de wenkbrauw verhuist misschien iets hoger naar de haargrens toe en wij halen onze schouders nog maar eens op. Maar verder…..
Geen paniek joh, bij wijze van spreken: Parijs is nog ver en anders Holten wel!
Tuurlijk, de resultaten zijn nou niet bepaald om over naar huis te schrijven. Geef ik meteen toe..
Daar kreeg je vroeger van de juf geen tien met een griffel voor, klopt als een OAD-bus!
Maar verder….Rustig blijven is het devies. Gewoon de bal blijven rondspelen, samen is niet alleen, het is elf tegen elf, de tegenstander maakt vanzelf een foutje en als wij nu eens 50% meer van onze kansen weten te verzilveren winnen wij gewoon met 1-3 komende zaterdag.
Kind kan de was doen, wat ik oe brom!
Waarom ik nu ineens aan een nummer van The Scene moet denken is mij een volslagen raadsel maar Blauw Wit’66 heeft ook wel eens betere tijden gekend.
Vorig seizoen nog, euh…néé – sorry - foutje dat seizoen er voor (‘16/’17) pakten ze onder leiding van de jonge en enthousiaste trainer Bram Freie zomaar de 3e periodetitel in de 3e klasse D.
Dat succes begon notabene op het Westerpark, zegge en schrijven, 11 maart 2017.
Won Blauw Wit met 0-1 van Rood Zwart en werd de ene zege na de andere zege behaald door Blauw Wit. De Holtense voetbalschoen ging maar niet van het gaspedaal en via de nacompetitie bereikten ze gewoon de 2e klasse H. Vriend en vijand in verbazing achterlatend. Waarvan Akte!
Daar raakten ze vervolgens wel volledig de weg kwijt. Een vaag navigatiesysteem liet Blauw Wit’66 alle hoeken van de tweede klasse zien behalve de juiste richting. Huilen met de pet op.
Een laatste plek,  maar 12 puntjes uit 26 wedstrijden en een negatief doelsaldo van -76(!)
Snel werd er, zoals dat heet – ahum, in goed overleg, afscheid genomen van trainert Alex Hengeveld.
De klik was er niet, zeg maar. Het zien duurt een seconde – de gedachte is voor altijd. Blauw!
Helwich Machielsen heeft de (on)dankbare taak om de ontspoorde blauwe bus weer op het juiste pad te krijgen. Een oude bekende die Helwich, vorig seizoen was hij nog hoofverantwoordelijke bij onze buren/vrienden van Kloosterhaar. Bij Helwich kun je en mag je niet verzaken. De noeste en voormalige Zweef-middenvelder van weleer heeft de arbeidsethos hoog in het vaandel staan.
Een biertje na afloop valt er trouwens met hem altijd te scoren ook al ben je geen spits!
Op de site van Blauw Wit las ik trouwens dat ze op zoek zijn naar een penningmeester die enigszins financieel onderlegd is. Dat lijkt mij logisch, logischer lijkt mij dat Blauw Wit pas na 13 oktober punten gaat sprokkelen. Anders komt Pietje Paniek met zijn roetveegstreepjes om de Dorperdijkhoek kijken. Kun je wel een schatbewaarder zoeken, maar een puntenpakker in de vorm van scorende voorwaartsen zou dan mijn eerste zorg zijn. Tel uit je winst.
Blauw Wit wist niet te winnen van Banthum (1-5 verlies in de seizoensouverture), OZC (nipt verlies met 3-2) en vorige week was een zwak Blauw Wit niet opgewassen tegen Kloosterhaar (2-0 verlies).
Jurgen van Dijk liep onnodig tegen een rode kaart aan, geen van Persie-scenario en hij is er dus derhalve niet  bij.
Ondertussen lopen ze op ’t Vletgoor te zoeken naar dat andere vaatje waaruit de ploeg dient te tappen. Nou ja, dat vaatje waren wij tevens van plan om mee te nemen vanaf het Westerpark.
Kortom, met andere woorden, beide ploegen gaan vol voor de winst. Dat moet haast wel een mooie pot opleveren, met modder aan de schenen en zo…Oh nee, zaterdag 26 graden is de verwachting.
Nou, onze verwachting is sowieso 3 punten, 1-3 zege en een koud (bok)biertje in Holten.
Het duel staat onder leiding van de heer Peter Schalkwijk en hij fluit om 15.00 uur voor het eerst op zijn fluit. Succes Mannen. alvast veule wille en skik en terugkeren met drie punten in de tas.Joah, mag wel zo

Wedstrijd-nummer

20337

Stand verloop