Wilhelminaschool 1 - Marienberg 1

Wilhelminaschool 1 - Marienberg 1

Voorbeschouwing SV Wilhelminaschool - Mariënberg
(zaterdag 23 maart  2019, sportpark De Vikkerhoek in Hengelo)
Komende zaterdag reizen wij af naar Hengelo waar op sportpark De Vikkerhoek aan de Kanaaldijk nummer 12 SportVereniging  Wilhelminaschool onze gastheer zal zijn.
Stel dat je zelf aanstaande zaterdag wint van de School….Laten we zeggen met 1-3..! (mooie uitslag toch, hij valt vaker dan je denkt…. Ik zou er best op durven te wedden). Gewoon ff ouderwets speculeren zonders aanzien des persoon of voetbalclub. Beetje dom koffiedik kieken, wat thee-lexen, de roodzwarte bol ter hand nemend.
Zeg maar wat we vaker doen aan de toog bij Ruud, Arjan, Jeroen, Sabine of één van de andere fantastische bar-vrijwilligers die onze club rijk is. Met beide, glad of niet geschoren, benen gestrekt de derde helft in zonder een irritante VAR die naderhand de boel wil terugfluiten.  Met behulp van een biertje de gehele bende doodanalyseren totdat je een ons weegt. Gezien de omvang van sommige betweters aan de witte kalklijnen kunnen dat dus best lange zaterdagavonden worden. Vaak wordt er zondags, al dan niet na een kerkdienst, nog even na- en doorgepraat over de wedstrijd van de dag ervoor. Maar stel, om een lang verhaal kort te maken, stel dat je zaterdag wint in Hengelo op sportpark de Vikkerhoek van Wilhelminaschool. En stel dat de uitslagen van de overige wedstrijden allemaal in het voordeel vallen van de Westerparkbewoners, kan het zo maar gebeuren dat je ineens op een gedeelde zesde plek komt te staan. Dat je lekker aanschuurt tegen de bovenste vijf plekken, gewoon keurig in het linkerrijtje staat! Stel dat alles, voor één keer, onze kant op valt. Zoveel geluk hebben wij dit seizoen nog niet gehad, dus je zou zeggen, het mag wel een keer.
Dan weet je zeker dat je minimaal 14 punten boven de 13e en 14e plek komt te staan. Dat je misschien wel 8 punten van plek 12 staat en met nog 7 wedstrijden te spelen je dan uitstekende zaken doet. Tuurlijk wens ik geen enkele club in deze 3e klasse D een nederlaag toe maar wij moeten nu vooral denken aan het eigen hachje. Die moet eerst gered worden. Vrouw en kinderen eerst, wat ik oe brom en waarvan Akte!!
Vorige week had het duel tegen DES Nijverdal weinig met voetbal te maken door de weersomstandigheden. Deze week lost Lente de Winter als jaargetijde af. Normaal gesproken mag je dan verwachten dat de weergoden tevens de blik richting de zomer hebben staan. We wonnen wel. Zij het krap met 1-0 van het team van Harrie Warmelink die mij na afloop nog enkele foto’s stuurde van de feestvreugde in onze roodzwarte kantine. Heeeeerlijk!
Het biertje smaakte er niet minder om. Het was natuurlijk de wedstrijd van de opmerkelijkste  comeback in jaren. Eentje waar je een mooi jongensboek over zou kunnen schrijven. Frank Pullen viel 9 minuten voor tijd in. Het was bijna vier jaar geleden dat hij voor het laatst had gespeeld in het eerste elftal. Twee zware hartoperaties, de laatste amper zeven maanden geleden, en een kuitblessure gooiden flink wat roet in het spreekwoordelijke eten. Het was een mooi toetje na een periode van bijzonder zwaar tafelen voor mijn straat- en clubgenoot.
Als je maar ergens in blijft geloven. Trainer Niels van ’t Hoog zei het mooi: Het duel tegen Door Eendracht Sterk kende hierdoor alleen maar winnaars. Sterk door Eendracht. Sterk is tevens vaak een team als die zich weet te ontworstelen uit een moeilijke periode. Frank deed het, Mariënberg is het momenteel aan het doen. Mooi dat Frank weer kan ballen, mooi dat wij hiervan kunnen profiteren in een fase dat wij iedereen aan boord nodig hebben. Niet alleen de elf in het veld, maar tevens de bank, de soms overvolle lappenmand, de (technische) staf, de supporters…ja gewoon de hele club, samen maken wij Mariënberg! Samen zijn we sterker dan dat ene woord. Als wij er allemaal maar in blijven geloven. Soms met een beetje hulp van boven, soms met een beetje hulp van anderen.
Het is zaak dat wij eerst zelf proberen het lastige uitduel in Hengelo te winnen. Want de vorige ontmoeting tussen de School ligt nog vers in het geheugen. 19 januari jongstleden stonden wij na 45 minuten voor met 3-1. Geen vuiltje aan de lucht maar vertrok de gastheer van komende zaterdag nog met 3-4…!!! Laat het een les zijn, eentje die wij allemaal uit onze hoofden kunnen opdreunen.
De komende weken zijn cruciaal. Feit blijft dat wij eerst aan onze plichten moeten voldoen en dan mogen hopen op de resultaten die wij wensen. Door de bomen het bos willen zien!
Duzz. Het duel staat onder leiding van de heer  Martin Bos en hij fluit om half drie (14.30 uur) voor het eerst op zijn fluit. Veule wille en succes heren! Ik voorspel gewoon een 1-3 overwinning.

Wedstrijd-nummer

20956

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
16 mrt 2019 Kloosterhaar 1 - Wilhelminaschool 1 co 4 - 1
16 feb 2019 Wilhelminaschool 1 - Bergentheim 1 co 1 - 1
09 feb 2019 Quick '20 1 - Wilhelminaschool 1 co 3 - 3
02 feb 2019 DES 1 - Wilhelminaschool 1 co 1 - 4
19 jan 2019 Marienberg 1 - Wilhelminaschool 1 co 3 - 4

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd