Bergentheim 1 - Marienberg 1

Bergentheim 1 - Marienberg 1

Voorbeschouwing Banthum - Mariënberg
(zaterdag 15 december 2018, sportpark Moscou in Banthum)
Komende zaterdag reizen wij af naar Banthum waar op sportpark Moscou, aan de Sportlaan nummer 7, VoetbalVereniging Bergentheim (Banthum) onze gastheer zal zijn.
Heel benieuwd hoe de (gevoels)temperatuur zal zijn op het groenwitte sportpark nadat wij vorige week allebei tegen een fikse kater aanliepen. Banthum zag namelijk in de absolute slotfase Door Eendracht Sterk (DES) de gelijkmaker binnenkoppen. Was het toch de ploeg  van ‘Handige’ Harry Warmelink die zijn oude club een beetje pijn deed. Nooit leuk natuurlijk, wat ik oe brom!
Mainbarg daarentegen likt nog steeds haar wonden na de korfbaluitslag tegen Kloosternarigheid. Of over het feit hoe je een gewonnen wedstrijd na een klein half uurtje alsnog volledig uit je  roodzwarte handen kan laten glippen. Je moet er echt bij zijn geweest om het daadwerkelijk te kunnen of willen geloven, waarvan Akte! Het liep werkelijk allemaal anders dan je had verwacht. Zekerheidjes werden regelrechte schutteraars. Je kijkt bij wijze van spreken liever naar The Voice of Holland op een vrijdagavond dan zaterdags naar 2 x 3 kwartier wat getrap in een emmer. Het had niet veel meer met voetbal te maken. Tuurlijk was Kloosterhaar de koning te rijk ondanks het niveau, dat snappen wij terdege maar wij hadden bij winst zo’n goede stap kunnen zetten richting het linkerrijtje…Een gemiste kans, 100%! Een beetje verder weg van de laatste 4/5 plekken geraken, nog even een flinke opkikker zo vlak voor de winterstop na onze beroerde start in deze competitie-jaargang. Waar elk kwartje net de andere kant leek op te vallen. Bredero zei het ooit, het kan verkeren……Maar vrouwe Fortuna was ons niet gunstig gezind. Had meer op met die gasten van de Polderhoek. Drenthen en zijn manschappen zaten aan de goede kant van de absurde score (4-6).
Ach, en nu wacht komende zaterdag de onvervalste kanaalderby. Ooit een mooie klassieker waar helaas de glans een beetje van af is gepoetst aangezien wij de laatste jaren vaak het onderspit moeten delven. Vaak is en was Banthum te sterk voor het roodzwarte hart.
Gezien de stand op de ranglijst en de wekelijkse berichten die ons ter oren komen over het team van trainer Bert Snippe zou je normaal gesproken met angst en beven richting Moscou stiefelen….  De bietenbrug op! Maar waarom…..??? Zijn wij nou zo slecht of is Banthum zo goed?
Tuurlijk is Banthum voorlopig de enige ploeg die punten wist af te snoepen van de ongenaakbare koploper PH uut Almelo. Maar moet ik hier het verhaal gaan vertellen over David en Goliath….??
Néé toch…?? Ik denk dat de bijbelkennis in beide kanaaldorpen uitstekend bij de tijd is en zo door een ieder kan worden opgelepeld. Je moet er in willen geloven en vooral vertrouwen uitstralen.
Waarom kunnen wij Banthum niet verslaan. Wat is er nou mooier om in het hol van de leeuw de drie punten te stelen, in te pakken en mee te nemen naar Mainbarg!….Nog zo’n verhaal!
Tuurlijk is Ronnie Hakkers op dreef, bij hem lijkt elke haas een schot te worden. Hij heeft er al 12 in het netje liggen en neemt de honneurs voor de reeds maandenlange geblesseerde goaltjesdief Nick Buitenhuis meer dan voortreffelijk waar. Hij produceert in zijn eentje zo’n beetje één derde van de totale doelpuntenproductie. De nieuwe doelman Rolf Timmer kan bijna identieke wapenfeiten overleggen. Hij loopt qua tegengoals 1 op 1….Banthum schiet de ballen er makkelijk in (31 goals) en kreeg in 11 wedstrijden maar 11 tegen. Kiek, zo sta je dan ook keurig op de 3e plek! Maar biedt dat garanties voor de winst op Mainbarg. Ik dacht het nie…..?!?!?
Na de zeperd van vorige week aast de ploeg van Niels van ’t Hoog op sportieve revanche. Eerherstel!
Niets is dan mooier om dit te bewerkstelligen op sportpark Moscou in het verre Banthum, bij de club VKV (Vijf Kilometer Verderop) tijdens de onvervalste kanaalderby. The Battle of the Farmers.
Roodzwart Hart vs the Green Pride. Na het zuur van een nederlaag een week later reeds weer het zoet van een overwinning proeven. Ik zeg ja, ik zeg gewoon doen….waarom niet…??
Al die Banthumers mutten ook gewoon poepen op de wc net als wij…..Duzz! Wat ik oe brom!
Duzz, onze verwachting is sowieso 3 punten, 1-3 zege en een koud biertje na afloop. Laat ons nu eens het hoogste woord voeren in de bestuurskamer en kantine bij onze vrienden van Banthum.
Het duel staat onder leiding van de heer Gert Manenschijn en hij fluit om 14.30 uur voor het eerst op zijn fluit. Succes Mannen. alvast veule wille en skik, graag terugkeren met drie punten in de tas!
Joah, mag wel zo…….

Wedstrijd-nummer

20412

Stand verloop