Mariënberg JO15-1 verrast en gaat door in de beker!

Marienberg JO15-1

Voorwaarts V. JO15-1

Zwaluwen jeugd Beker O15 2e ronde Groep 3 Laatste 32

17 februari 2024 10:45

G.M. Kats

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Op 17 februari kwam Voorwaarts naar het Westerpark om de bekerwedstrijd tegen Mariënberg te spelen.
Een pittige tegenstander en zelfs koploper in de 1ste klasse.
Mariënberg is het hele seizoen nog ongeslagen, zowel in de competitie als in de beker, en wou graag de reeks doorzetten.
JO15-1-1a.jpg
Mariënberg begon dramatisch, al na 2 minuten viel de eerste treffer door zeer bekeken schot van een koekeBakker van Voorwaarts. Pas na 5 minuten werd Mariënberg wakker, de gelijkmaker werd gescoord door Jorn Lamberts en al snel volgde de 2-1 door Kenji Pastoors.
Lamberts_Jorn_15-1v.jpgPastoors_Kenji_15-1v.jpg
Na de rust kwam Mariënberg sterk uit de kleedkamer en de 3-1 viel al snel. De doelpuntenmaker was opnieuw Jorn Lamberts via de binnenkant van de paal. Voorwaarts maakte hierna snel de 3-2 en bracht weer spanning in de wedstrijd.

Gelukkig duurde het niet lang voordat de 4-2 viel. Lars Kloppenburg was ditmaal de doelpuntenmaker, hij tikte de bal beheerst in. Echter reageerde Voorwaarts hierop en met nog 5 minuten op de klok maakt Voorwaarts de wedstrijd weer spannend door de 4-3 te scoren.
Kloppenburg_Lars_15-1v.jpgKleinjan_Cas_15-1v.jpg

Na 5 bloedstollende minuten waarin Cas Kleinjan de bal enkele keren knap tegenhield floot de scheidsrechter de wedstrijd af. Mariënberg blijft ongeslagen en gaat door naar de volgende ronde, waar ze het hoogstwaarschijnlijk gaan opnemen tegen De Tubanters uit Enschede. Na 9 gewonnen bekerwedstrijden heeft de JO15-1 de laatste 16 bereikt van het bekertoernooi!