'Twidde wint van DKB2'

... (kopbal)

9 november 2019 13:30

J. (Jan) van Os

Afgelopen zaterdag speelden we met het ‘twidde’ een thuiswedstrijd tegen DKB 2.
Nog steeds kampen wij met veel blessures en waren er een aantal afwezigen.
Daarom was het wederom voor Martin en Eric een opgave om een elftal op de been te zetten.
Het begin van de wedstrijd was voor DKB.
Binnen vijf minuten had DKB al een honderd procent kans om de score te openen, alleen schoten ze de bal naast het doel van Jelle.
Na het rommelige begin met veel fouten aan beide kanten, kwam de bal na een kwartier aan de voet bij PW7.
Zijn schot zeilde via een verdedigende voet in de verre hoek, en kwamen wij op 1-0.
Vlak na de goal kon een verdediger van DKB tien minuten op de bank plaatsnemen na een harde overtreding op Stefan Lok.
Hier maakten wij alleen geen gebruik van, en na een half uur voetballen speelde DKB onze verdediging uit en kon de spits 1-1 binnentikken.
Het antwoord van ons liet niet lang op zich wachten.
Ryan Buitenhuis kon aanleggen voor een schot zo’n 25 meter van het doel, en schoot de bal snoeihard in de verre hoek strak in de winkelhaak.
Door deze wereldgoal  konden we aan de thee met een 2-1 voorsprong.
De 2e helft begonnen we slecht en na rust kwam DKB al snel op gelijke hoogte.
Even later kreeg ook Ryan geel na een overtreding bij de zijlijn, en uit deze vrije trap kon DKB de 2-3 binnenkoppen.
We hadden nu nog 20 minuten te spelen waarvan 10 minuten met een man minder, het leek een haast onmogelijke opgave.
Toch toonden wij veerkracht en wist Brian Lamberink 5 minuten voor tijd na een één-twee met Lars van der Veen de 3-3 binnen te schieten.
Na de gelijkmaker gingen beide ploegen vol voor de winst, wij waren in de spannende slotfase de betere ploeg.
En kregen  ook veel kansen om de beslissende treffer te maken, maar de keeper van DKB wist keer op keer te redden.
Tot we in de slotminuut een hoekschop kregen, en Ryan deze in één keer  op de goal wist te draaien.
De doelman van DKB had geen man bij de eerste paal staan, en kon de bal niet meer voor de lijn stoppen.
Niet lang hierna floot de scheidsrechter voor het laatst, 4-3 wint en drie zwaarbevochten en belangrijke punten!
(SP)