‘Twidde’ begint sterk aan de competitie!

Avereest 2

Robbin Bolks (intikker)
Stefan Potgieter (intikker)
Joost Kremer (schot)
Joost Kremer (intikker)
Robbin Bolks (schot)

21 september 2019 13:30

A. (Albert) Peters

Onbekend

Ook voor het tweede elftal is het seizoen dan eindelijk begonnen. De voorbereiding van een oefenwedstrijd en 2 bekerwedstrijden werden winnend afgesloten en dus was er alle reden tot een goede afloop van de eerste competitiewedstrijd tegen Avereest 2.
Vorig seizoen was geen seizoen om naar huis te schrijven voor het tweede elftal. Veel wedstrijden werden verloren en uiteindelijk was de degradatie naar de 4e klasse ook een feit.
Het werd dus tijd om het 2e elftal weer naar zijn eigen niveau te tillen. Door middel van het aanstellen van oude bekenden en het terughalen van een aantal routiniers moest dat het strijdplan worden.
Martin van de Poll werd als trainer teruggehaald en Eric van de Vegt en Willam de Bruin completeren de technische staf. Door middel van een roulatie systeem staat er ook iedere week een vlagger aan de zijlijn ipv een wisselspeler.
Daarnaast werd er en beroep gedaan op oud-gedienden…zo keerden Arjan Peters, Edwin Hofsink en Tom de Lange terug.
Samen met de huidige jonge generatie die vanuit de junioren zijn overgekomen moest dat een mooie mix gaan worden van ervaring en jeugdige speelsigheid op het veld.
En dat lukte afgelopen zaterdag prima. Met een achterhoede van gezamenlijk 130 jaar oud en een Jelle Brinks op het doel werd de 0 gehouden. Voorin werden de ballen er maar liefst 6 keer ingetrapt. Robbin Bolks scoorde zijn eerste hattrick van het seizoen! Joost Kremer, Erwin Ploegman en Stefan Potgieter scoorden de andere 3.
Helaas konden we niet ons gewenste spelletje spelen mede door het stroperige veld en de warme weersomstandigheden. Maar toch stonden we met rust verdiend voor met 3-0, terwijl we niet de betere waren maar gewoon onze kansen afmaakten.
Na rust  kwamen we gelukkig snel tot 4-0 waardoor alle hoop van Avereest aan diggelen werd getrapt.
Spijtig genoeg was dat ook het geval voor de linkerknie van Maarten Zomerdijk. Bij een ongelukkige landig van een duel ging hij vol door zijn knie. We verwachten dat we hem lang moeten missen.
Al met al een goede start dus! Aanstaande dinsdag spelen we onze 3e bekerwedstrijd tegen de Vroomshoopse Boys. Bij winst of gelijkspel zijn we zeker van de volgende ronde!
(EH)