2e elftal maakt goede indruk in 1e bekerwedstrijd

Groep 1 34

29 augustus 2020 12:00

Onbekend

Het 2e elftal speelde zaterdag haar eerste bekerwedstrijd. Tegenstander was het, een klasse hoger spelende, Hellendoorn 2.
Een pittige tegenstander dus en een goede graadmeter voor ons enthousiaste 2e elftal.
Om stipt 12.00 trapten we onder zonnige omstandigheden af op het kunstgrasveld in Hellendoorn. Waar we de eerste oefenwedstrijden rustig begonnen, was nu de opdracht om de tegenstander direct onder druk te zetten op eigen helft en de opbouw te verstoren. Dit lukte wonderwel goed! Hellendoorn had moeite haar vrije mensen te vinden, wat vaak resulteerde in  lange ballen vooruit, dit wisten we redelijk eenvoudig op te pikken.
bolks_robbin_2ev.jpgOok in balbezit ging het goed. Veel positiewisselingen, wisselpasses en geen onnodig gedribbel leverde ons na 10 minuten het 1e doelpunt op. Robbin Bolks wist een goede voorzet van links binnen te tikken. Even daarna was het al 0-2.kremer_joost_2ev.jpg Joost Kremer was dit keer het eindstation van de aanval.
Een ongelukkige botsing zorgde ervoor dat de wedstrijd tien minuten stil kwam te liggen. Een speler van Hellendoorn botste tegen Niek aan, wat hem een gebroken kaak opleverde. Vanaf deze plaats wensen we hem een spoedig herstel toe!
Na deze onderbreking was even de concentratie weg, een foutje in onze verdediging werd direct afgestraft: 1-2. Niet lang daarna legde Hellendoorn een prima aanval op de mat. Via veel schijven combineerden ze richting onze goal en zelfs Jelle kon geen redding brengen, 2-2.
Al met al een prima 1e helft die best veel energie kostte.
Na rust kwamen we er de eerste 20 minuten niet meer aan te pas. Logisch gevolg was dat Hellendoorn uitliep naar 4-2. Wederom een bokje in de defensie en een erg onnodig veroorzaakte strafschop waren hier debet aan.
Gelukkig wisten we daarna, na wat omzettingen, weer grip te krijgen op de wedstrijd.
Goed te zien dat conditioneel al best een stap gemaakt is!
Na een duikelpartij van Robbin in de 16-meter mocht hij zelf aanleggen voor de strafschop: 4-3.
In de resterende minuten werd niet meer gescoord zodat we met een nipte nederlaag weer richting De Spil konden.
Genoeg aanknopingspunten om deze week verder aan te werken tijdens de trainingen en hopelijk aankomende zaterdag thuis om 14.30 ten uitvoering te brengen.
Komt dat zien!