Marienberg 1 - SVVN 1

Marienberg 1 - SVVN 1

Voorbeschouwing Mariënberg – SVVN Nijverdal
(zaterdag 3 oktober,  sportpark het Westerpark in Mariënberg)
Komende zaterdag zijn wij op het Westerpark gastheer voor SportVereniging Volharding Nijverdal, afgekort gewoon SVVN uut het altied mooie Nijverdal.
De groenwitten resideren al eeuwenlang op sportpark Groot Lochter aan de Rossinistraat nummer 2 in het stadje wat genoemd is naar een kruising tussen Nijver(heid) en het (Regge)dal.
Voeg je dat samen krijg je duzz Nijverdal. Kind kan de was (het textiel) doen! Waarvan Akte!
Gek genoeg was de vorige ontmoeting tussen Mariënberg en SVVN de laatste officiële wedstrijd die werd gespeeld voordat de eerste Corona-crisis uitbrak.
Dat was, zegge en schrijven, op zaterdag 7 maart van dit lopende jaar. Misschien weet u het nog?
Een week later ging Nederland onder andere sportief gezien op slot. Ik vertel u waarschijnlijk niks nieuws…Wij waren er allemaal zelf bij! De wedstrijd ging schriftelijk nog even door na kwart over vier. Waar maakten wij ons destijds toch allemaal druk over? Over 22 acteurs die tegen een bal trapten. We deelden gebroederlijk de punten maar de vriendschap was tijdens de wedstrijd en naderhand ver te zoeken…haha. De wespen stoken vroeg dit jaar…
200703_1e-svvn_061a.jpgDe echte ramp voltrok zich pas later. Toch? Of niet dan. Nog steeds zijn wij niet klaar met het virus, wij wel, maar dat interesseert Covid-19 echt geen ene moer. Klotenvirus!
Naast het voetbalvirus is dit virus behoorlijk moeilijk onder controle te krijgen met alle gevolgen van dien. We moeten nog even door de zure appel heen bijten, wat ik oe brom!
Het is niet anders, je kunt er wel of niet mee eens zijn maar wij hebben er allemaal mee te dealen.
Nu is het duel Mariënberg – SVVN wederom de eerste wedstrijd in het nieuwe tijdperk.
Ditmaal mag er ondermeer geen publiek langs de lijn staan. Geen ouders die hun kroost mogen aanmoedigen, is de kantine voor minimaal drie weken gesloten en zijn er veel, heel veel vragen…?
Wat mag er wel en wat mag er nou niet? Alle clubs zijn out of the blue er mee overvallen.
Wij ook, ineens ben je amateur-viroloog in plaats van bestuurslid. Is bijvoorbeeld onze eigen Herman Maathuis tot de Mainbargse Hugo de Jonge gebombardeerd. Als oud-spits loopt hij nou in de voorhoede van wat er wel en wat er vooral niet mag….Ga er maar aan staan! Een nieuw doel heeft hij. De KNVB komt zsm met allerlei protocollen. Maar ondertussen wordt ons bestuur platgebeld en gemaild, hoe nou de komende zaterdagen er uit komen te zien? Weet u het? Kom maar door dan met die glazen bol….Mag je misschien wel met 40 man op het terras zitten, moet ik mijn kind bij de poort afzetten, mag je wel het sportpark op als je mee gaat als begeleiding (lees ouder/verzorger die mogen rijden). Mag je wel douchen, kan ik wel naar de wc als ik hoge nood heb? Etc. etc. etc…..??
Er wordt momenteel van een ieder veel gevraagd. Vooral geduld en common sense, gezond verstand….Bent u er nog? Ziet u door de bomen het bos nog? Of gaan wij met z’n allen zaterdag in de mais staan op anderhalve meter, een soort van doolhof er van maken. Kijken of wij nog iets kunnen zien, een glimp opvangen misschien van dit titanenduel. Achter de schermen op het Westerpark wordt er momenteel hard gebrainstormd (nagedacht duzz) hoe wij het publiek, onze trouwe supporters, op de 200703_1e-svvn_059a.jpghoogte kunnen houden van de wedstrijd tegen SVVN. Nogmaals, wat mag er wel of wat mag er niet? Kan Gerrit Heine de foto’s blijven maken, mogen wij de wedstrijd live proberen te streamen via Facebook. Kunnen wij filmpjes plaatsen op Instagram . Mag dit allemaal? Is dit niet in strijd met de privacy-wetgeving? Kan er bijvoorbeeld live getwitterd worden, kunnen wij Omroep NOOS middels het goed beluisterde programma de Sportkantine informeren zodat zij vervolgens de mensen in de ether weer kunnen bereiken. Wij houden jullie op de hoogte, links- of rechtstom houden wij jullie thuis op de hoogte. Komt goed, nog ff geduld. Wij communiceren dit zsm via onze (sociale) en gebruikelijke kanalen. Verder nog wat te melden. Neuh, niet veel. Wij verwelkomen SVVN komende zaterdag met alle egards die op dat moment voorhanden zijn. Zand erover….We mogen nog voetballen, of niet dan! Natuurlijk gokken wij ouderwets op een 3-1 zege al blijft het vaak steken tegen SVVN op een gelijkspel. Hopelijk lukt het ons dit keer wel, maar dat zal SVVN ook zeggen. Het duel staat onder leiding van de heer Zander Pouls uut Dedemsvaart. Hij blaast om half drie op zijn fluit. Hoe dan ook, Veule wille en succes en ondanks het ontbreken van het publiek heel veel skik. We melden ons, hoe dan ook. Joah, mag wel zo….(AD)

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Veld 1